آموزش تبليغات گوگل ادوردز

آژانس تبليغاتي و ديجيتال ماركتينگ آران

آموزش تبليغات گوگل ادوردز

۵۴ بازديد

براي يك تبليغ‌ كننده انتقال كمپين‌ هاي تبليغاتي ‌اش از گوگل ادز به مايكروسافت ادز كار چندان سختي نيست.

در اين بين، مهم ترين اشتباهي كه تبليغ‌ كنندگان مرتكب مي ‌شوند، تلاش براي به حداكثر رساندن كارايي تبليغات در مايكروسافت ادز، درست شبيه به فضاي گوگل ادز است.

بايد در نظر داشت كه چند نوع تفاوت در اين دو پلتفرم نسبت به يكديگر وجود دارد. به عنوان تبليغ ‌كننده‌اي كه قصد بهينه سازي تبليغات خود را دارد، مواردي هست كه بايد به خاطر داشته باشيد.

شايد به نظر برسد كه سيستم و نحوه جستجو در مايكروسافت و گوگل به هم شبيه باشند، اما يادآوري تفاوت‌ هاي اين دو پلتفرم اهميت بسياري دارد.

در اين مقاله سه تفاوت عمده بين گوگل و مايكروسافت كه بايد براي شروع كار آن‌ها را بدانيد، برايتان به اشتراك خواهيم گذاشت.

1. برنامه‌ريزي براي تبليغات

يكي از راه هايي كه كاربران با استفاده از آن‌ها مي توانند تبليغات مورد نظر خود را هدف قرار دهند با برنامه‌ريزي در اين زمينه حاصل خواهد شد.

تبليغ‌ كنندگان مي توانند روز و هفته موردنظر خود براي درج آگهي ‌هاي تبليغاتي را انتخاب كرده و اصلاحات مشخصي را درخصوص تنظيمات مبالغ مزايده اجرايي نمايند.

آنچه ممكن است تبليغ‌ كننده‌ها را در حين انجام اين كار مراقب و گوش به زنگ نگه دارد، توجه به تنظيمات برنامه ريزي تبليغات در گوگل ادز و مايكروسافت ادز است.

اين كانال ها با هم تفاوت هايي دارند، بنابراين بايد بدانيد كه برنامه ريزي درباره آگهي و تبليغات براي هر كانال چگونه بايد باشد. فراموش نكنيد كه بايد داده ها را بررسي كنيد تا بفهميد بهترين عملكرد براي حساب تبليغاتي شما در اين نوع فضا هاي تبليغاتي در بهترين حالت خود چگونه مي تواند باشد.

در گوگل ادز، وقتي مي خواهيد برنامه تبليغاتي خود را ويرايش كنيد، به شما توسط سيستم ياد آوري مي شود كه حساب زماني شما در چه ساعت مقرري قرار دارد، زيرا برنامه تبليغ در گوگل بر اساس منطقه زماني خواهد بود كه هنگام ايجاد اكانت گوگل انتخاب كرده ايد.

اگر هدف تان اين است كه هر منطقه زماني را در همان ساعت محلي خود تنظيم كنيد، به عنوان يك تبليغ‌كننده، بايد كمپين هاي (اكانت) تبليغاتي جداگانه اي راه‌اندازي كنيد.

اگر قرار به كمك گرفتن از مايكروسافت ادز باشد، بدانيد برنامه ريزي تبليغات در اين پلتفرم متفاوت عمل مي كند. مي ‌توان برنامه زمان بندي تبليغات مايكروسافت را بر اساس موقعيت مكاني شخصي كه در حال تماشاي تبليغات است، برنامه‌ ريزي كرد.

2. امكانات هدف ‌گيري جستجوي شريك

هم گوگل ادز و هم مايكروسافت ادز، داراي شبكه ‌هايي براي جستجوي شريك است. اين آپشن ‌ها همان سايت ‌هايي هستند كه اجازه مي دهد تا فرد بازارياب بتواند دسترسي خود را به شبكه جستجوهاي ديگري كه به تبليغ كنندگان امكان مي دهد تا دسترسي خود را در شبكه جستجو تبليغات فراتر از دامنه Google.com  و Bing.com برسانند.

در اين بخش، چند تفاوت انگشت‌ شمار بين كانال ها وجود دارد. شبكه جستجوي شريك در مايكروسافت با گوگل متفاوت است و نحوه دستيابي به هدف مورد نظر در هر دو شبكه نيز به تبع متفاوت خواهد بود.

براي مثال بخش مربوط به جستجوي شريك در گوگل، در سطح كمپين قابل دستيابي و تنظيم شدن است. اما در مايكروسافت، اين امكان وجود دارد كه ما شبكه تبليغاتي خود را در سطح گروه تبليغاتي تنظيم كنيم.

شبكه جستجوي شريك در پلتفرم گوگل، شامل صدها وب سايت (به عنوان مثال ask.com) و همچنين ساير سايت‌ هاي موجود در خود گوگل، همچون يوتيوب است.

فرض كنيد، گوگل به طور خودكار اكانت هاي تبليغاتي شما را در قسمت مربوط به تنظيمات جستجوي شريك درج مي كند. در اين صورت اگر ببينيد، نتايج براي جستجوي شريك يا پارتنر در هنگام دسته بندي يا گروه بندي داده هاي اكانت شما به صورت زير مجموعه اي است، تنها به دو كليك ماوس براي حذف شركا و در ادامه  ذخيره تنظيمات جديد نياز خواهيد داشت.

متأسفانه، در گوگل، نشان كردن شريك، تنها به صورت دو آپشن يعني «ماندن همه مخاطبين» يا «حذف شدن همه مخاطبين» امكان پذير است. به عبارت ديگر گوگل بين مخاطبين بسته به اينكه از چه گروهي هستند تمايز قائل نمي شود.

هنگام تنظيم تنظيمات توزيع تبليغات در مايكروسافت ادز، براي شما اين امكان وجود خواهد داشت كه در كنار Bing، تبليغات شما در شبكه هاي AOL و Yahoo نيز نمايش داده خواهد شد.

البته شايان ذكر است كه بر خلاف گوگل، در مايكروسافت، متاسفانه گزينه اي براي انجام تبليغات در شبكه جستجوي bing.com وجود ندارد. حتي اگر قصد شما فقط سايت هاي شبكه جستجو باشد، باز هم بايد گزينه هاي بينگ، AOL و ياهو را با هم انتخاب كنيد.

توزيع آگهي‌هاي تبليغاتي در مايكروسافت ادز، اين است كه در آن امكان جداسازي شركا براساس حيطه فعاليت شما و ساير فعاليت‌ ها نهادينه شده است. شما مي‌توانيد از اين طريق، از روش هدف ‌گذاري ويژه براي گروه‌ هاي تبليغاتي ‌تان بهره‌ مند شويد.

3. مخاطبان خريدار بالقوه براي جستجو

اگر مي خواهيد با گروهي از كاربران كه احتمالاً در يك دسته خاص از محصولات يا خدمات در حال جستجو و خريد هستند، تماس داشته باشيد، گوگل ادز و مايكروسافت ادز هر دو توان كمك براي يافتن اين مخاطبان بالقوه را دارا هستند.

اين دو پلتفرم مخاطبان خريدار بالقوه را به  اكانت‌هاي شما خواهند افزود. بهتر است بدانيد كه در تنظيمات اكانت هاي تان در اين دو پلتفرم، آپشن آگاهي از ميزان ظرفيت مخاطبان (بنابر پيشنهاد مايكروسافت براي مثال) وجود داشته و قابل بهره مندي است.

در هر دو پلتفرم نيز مي توان پيشنهادات خود را براي اين دسته از مخاطبان تا 90٪ افزايش يا كاهش داد.

تفاوت عمده بين گوگل و مايكروسافت در بخش تنظيمات مربوط به وجود يا عدم وجود برخي گزينه هاست كه بايد حتماً آن ‌ها را مدنظر قرار داد.

به ياد داشته باشيد كه گوگل و مايكروسافت هر دو كانال ‌هاي مستقلي هستند.

امكان انتقال اطلاعات از يكي به ديگري بسيار راحت تر بوده و صرفه جويي در زمان به حساب مي آيد. اما به ياد داشته باشيد كه انتقال اطلاعات از گوگل به مايكروسافت براي مثال، به معني كپي پيست كردن اطلاعات يكي در ديگري نيست.

ممكن است آن اندازه كه در گوگل با ترافيك رو به رو بوديد، در مايكروسافت رو به رو نباشيد. يا ممكن است آنقدر كه در گوگل به زحمت مي افتيد و كار مي كنيد در مايكروسافت به زحمت نيفتيد.

اما براي رسيدن به مزاياي بين پلتفرمي در اين دو شبكه بايد عمل بهينه سازي را در نظر بگيريد.

تيم آران با بررسي نوع كسب‌ و كار شما بهترين و نازل‌ ترين قيمت را براي تبليغات گوگل به شما عزيزان ارائه مي ‌دهد. اگر در رابطه با استفاده از اين خدمات ترديد داريد، مي ‌توانيد از مشاوره رايگان تيم آران بهره ببريد.

آيا مي ‌خواهيد از طريق بازاريابي آنلاين كسب ‌و كار خود را رونق دهيد؟

آيا هنوز در انتخاب شيوه ‌هاي تبليغاتي مناسب ترديد داريد؟

شماره تلفن و يا ايميل خود را در اين صفحه وارد كنيد، تا شرايطي ايده‌ آل براي كسب‌ و كار خود ايجاد كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.