آرشیو اسفند ماه 1398

آژانس تبليغاتي و ديجيتال ماركتينگ آران

طراحي سايت براي مديران | با يك سايت جذاب حرفه‌اي شويد

۱۲۲ بازديد

امروزه در ايران طراحي سايت براي مديران به امري رايج و متداول تبديل شده است. اگر مديري هستيد كه مي‌خواهيد با مخاطبانتان به طور مستقيم ازتباط برقرار كنيد يا برنامه‌ي پرسونال‌برندينگ داريد داشتن سايت يك امر ضروري است. در اين مقاله به شما نشان مي‌دهيم كه چگونه يك سايت جذاب و حرفه‌اي راه‌اندازي كنيد.

بدون هيچ‌گونه اغراقي طراحي سايت خوب مي‌تواند شما را به سود مالي و شهرت برساند. فقط كافي است كه يك بار براي هميشه يك سايت حرفه‌اي و اصولي براي خود راه‌اندازي كنيد. براي درك بهتر اهميت طراحي سايت براي مديران به مزاياي آن توجه كنيد:

  • افزايش اعتبار و تقويت برند شخصي
  • ارتباط با مخاطبان جديد و كسب درآمد از مشتريان بالقوه و بالفعل
  • امكان راه‌اندازي كمپين‌هاي تبليغاتي ارزان و مؤثر براي محصولات و خدمات خود
  • پاسخگويي سريع به تمام كاربران و جلوگيري از اتلاف وقت
  • دسترسي هميشگي (در هر ساعتي از شبانه‌روز مشتري‌ها مي‌توانند از آن ديدن كنند)
  • كاهش هزينه‌هاي اضافي (بسياري از هزينه‌هاي سازمان به خصوص هزينه در بخش تبليغات كاهش پيدا مي‌كند)

البته پيش از طراحي سايت به نكات زير توجه كنيد:

تعيين هدف طراحي سايت براي مديران

قبل از هر چيزي اين سؤالات را از خود به عنوان يك مدير پرسيد: آيا مي‌خواهيد مشتري‌هاي جديد داشته باشيد؟ آيا هدف شما تنها اطلاع‌رساني به كاربران است؟ آيا مي‌خواهيد يك ويترين آنلاين از محصولات و خدمات خود داشته باشيد؟

يك سايت بر اساس هدف شما طراحي مي‌شود. براي مثال اگر بخواهيد از طريق وب‌سايت فروش آنلاين داشته باشيد، بايد به دنبال يك فروشگاه اينترنتي باشيد. ولي اگر يخواهيد از طريق وب‌سايت اطلاع‌رساني كنيد، سايتي خبري نياز خواهيد داشت.

طراحي سايت متناسب براي كاربران

دقت كنيد كه شما فقط براي خودتان سايت طراحي نمي‌كنيد، پس نبايد صرفاً سليقه‌ي شخصي خود را در طراحي اعمال كنيد. با توجه به اينكه مخاطبان شما چه كساني هستند نوع طراحي‌تان را تغيير دهيد. واكشگرا بودن سايت نسبت به موبايل و تبليت، رنگ‌ها و سبك طراحي چيزهايي هستند كه بايد به آنها توجه كنيد.

اطلاعات مهم و جديد را در معرض ديد همگان قرار دهيد

هر سايتي هدفي دارد. براي مثال هدف شما فروش محصولات به كاربران است. بايد كابر وارد شده به سايت بايد در اولين لحظات ورود به سايت بفهمد كه محصولاتتان چيست و چطور بايد آنها را بخرد.

علاوه بر اين شماره و آدرس خود را در بهترين بخش سايت درج كنيد تا مشتري‌ها دسترسي آسان و راحتي براي تماس با شما داشته باشند.

به روانشناسي طراحي وب توجه كنيد

بسياري از وب‌سايت‌هاي بزرگ جهان براي پيشرفت و ارتقاي كسب و كار خود، از علم روانشناسي كمك گرفته‌اند. متأسفانه در ايران كمتر به اين مسئله مهم توجه مي‌شود.

با بهره‌گيري از اصول روانشناسي در طراحي سايت مي‌توانيد بازديد وب‌سايت را افزايش دهيد. براي مثال رنگ‌هايي را انتخاب كنيد كه توجه مخاطب را به موضوع مورد نظرتان جلب كند.

مهم‌ترين موارد روانشناسي سايت:

  • روانشناسي رنگ‌ها
  • روانشناسي اجتماعي
  • ايجاد اعتماد و اعتبار
  • جلوگيري از پيچيدگي سايت و گيج شدن مخاطب

سايت خود را هميشه بروز نگه داريد

طراحي سايت براي مديران يك چيز است و بروز نگه داشتن سايت يك چيز ديگر! دقت كنيد كه همواره بايد مطالب جديد به سايت اضافه كنيد. در اين به‌روزرساني بايد از كلمات كليدي مهم و به‌جا استفاده نماييد، تا بازديدكننده‌هاي بيشتري را به دست بياوريد.

ترفندهاي مهم در آپديت و بروز رساني:

  • محصولات و يا خدمات جديد را در اسلايدر سايت به نمايش بگذاريد.
  • صفحه «درباره ما» را كامل كنيد و اطلاعات دقيقي به آن اضافه كنيد.
  • تخفيف ويژه‌اي در رابطه با خدمات و محصولات به مشتريان ارائه دهيد (براي مثال در ازاي خريد 2 محصول، بن تخفيف براي مشتري بفرستيد)

منوي سايت را بهينه كنيد

منوي سايت، شامل لينك‌هايي است كه صفحات سايت را به همديگر وصل مي‌كند و مسيري آسان براي حركت در صفحات سايت است. منو در تمامي سايت‌ها بسيار مهم و ضروري است.

سؤالات متداول را فراموش نكنيد!

مشتري‌ها در رابطه با هر كسب‌وكاري سؤالاتي دارند. براي مثال اگر كلينيك زيبايي داريد، بايد بخشي را براي سؤالات متداول همچون مراقبت‌هاي قبل و بعد از عمل زيبايي، تعداد جلسات ليزر، نحوه‌ي انجام عمل زيبايي و ... اختصاص دهيد.

براي اين بخش مي‌توانيد مهم‌ترين و رايج‌ترين سؤالات مشتري‌ها و كاربران را جمع‌آوري كنيد و به‌طور كامل به تمامي آنها پاسخ دهيد.

كارهايي كه نبايد انجام دهيد

برخي چيزها در طراحي سايت نه تنها جذابيتي ندارند، بلكه ممكن موجب آزار و اذيت كاربران بشوند. در ادامه به برخي از مهم‌ترين آن‌ها اشاره مي‌كنيم:

  • در سايت خود از موسيقي استفاده نكنيد. (استفاده از موسيقي شايد براي اكثر كاربران خوشايند نباشد)
  • از تصاوير متحرك و چشمك زن استفاده نكنيد، اين تصاوير بيشتر موجب خسته شدن و عدم تمركز كاربران مي‌شود.
  • از پاپ‌آپ يا پنجره‌هاي كه بدون اجازه‌ي مخاطب باز مي‌شوند استفاده نكنيد.

 

نتيجه‌گيري

اين روزها پرسونال برندينگ براي مديراني كه يك كسب‌وكار موفق دارند امري ضروري است. ساختن يك برند شخصي مي‌تواد به كسب و كار شما سوختي جديد تزريق كند. با طراحي سايت حرفه‌اي مي‌توانيد به اين هدف نزديك شويد. اگر سؤالي داريد زير اين پست بپرسيد.

در صورتي نياز به طراحي سايت توسط يك تيم حرفه‌اي داريد مي‌توانيد از طريق صفحه خدمات طراحي سايت آبا خدمات طراحي سايت ما آشنا شويد.