آرشیو بهمن ماه 1398

آژانس تبليغاتي و ديجيتال ماركتينگ آران

معيارهاي انتخاب بهترين شركت ديجيتال ماركتينگ در تهران چيست؟

۱۳۱ بازديد

طبق بررسي‌ها، كسب‌وكارهايي كه از شركت‌هاي ديجيتال ماركتينگ در تهران براي پيشرفت كسب‌و‌كارشان كمك گرفته‌اند، به موفقيت‌هاي بسياري دست يافته‌اند. برخي از اين شركت‌ها هيچ گونه كسب‌و‌كار سنتي نداشته‌اند. در واقع مكاني به عنوان شركت و كارمنداني براي ارائه‌ي خدمات و محصولات خود نداشتند، اما با استفاده از ديجيتال ماركتينگ توانسته‌اند به سودآوري بسياري دست پيدا كنند و در كنار آن يك كسب و كار سنتي نيز راه‌اندازي نمايند!

با توجه به نتايج مثبت به‌دست‌آمده، در اين مقاله مي‌خواهيم ويژگي‌ها و مزاياي يك شركت ديجيتال ماركتينگ در تهران را شرح دهيم. پس همراه با ما تا انتهاي مقاله باشيد.

مزاياي همكاري با يك شركت ديجيتال ماركتينگ حرفه‌اي

پيش از اينكه تصميم بگيريد با يك شركت ديجيتال ماركتينگ همكاري كنيد، ابتدا بايد از مزاياي همكاري با آن آگاه باشيد. در اينجا براي اينكه تصميم‌گيري را براي شما آسان‌تر كنيم، تمام مزاياي ديجيتال ماركتينگ را شرح مي‌دهيم.

  1. در ديجيتال ماركتينگ نرخ تبديل بهتر و بالاتر است

اگر شما يك فروشگاه اينترنتي داشته باشيد، مخاطبان تنها به اندازه چند كليك براي تكميل فرآيند خريد، از شما فاصله دارند! اين در حالي است كه از طريق كسب‌و‌كار سنتي شما نيازمند كارمند و پرسنل هستيد و اين يعني هزينه‌هاي بيشتر.

در برخي موارد ديده شده است كه افراد تنها با استفاده از يك اتاق و يك سيستم توانسته‌اند، به سودآوري برسند. به اين صورت كه اتاق را تبديل به انبار كالاهاي خود كرده‌اند و از سيستم براي حضور در شبكه‌هاي اجتماعي استفاده مي‌كردند.

از آنجايي كه مخاطبان در شبكه‌هاي اجتماعي تنها با پلتفرم شما كار دارند، لازم نيست كه در مكان و شركت شما حضور داشته باشند. آنها تنها با مشاهده امتياز و نظرات ديگر مخاطبان، تصميم به خريد مي‌گيرند و با چند كليك نيز خريد خود را قطعي مي‌كنند.

  1. در ديجيتال ماركتينگ رضايت مشتري‌ها در اولويت قرار مي گيرد

هر كسب‌و‌كاري براي پيشرفت، نياز به شهرت دارد. طبق مطالعات و بررسي‌ها مشتري‌ها معمولاً به دنبال شركت‌هايي مي‌روند كه از اعتبار و شهرت بيشتري برخوردار هستند.

با ديجيتال ماركتينگ مي‌توان به آساني و در هر لحظه با مشتري ارتباط برقرار كرد. اين نوع ارتباط باعث ايجاد صميميت و نزديكي مي‌شود. علاوه بر اين پاسخگويي و رفع مشكلات مشتري‌ها با سرعت بيشتري صورت مي‌گيرد.

به همين سبب بسياري تمايل دارند كه از طريق شبكه‌هاي اجتماعي مثل اينستاگرام و وب‌سايت خريد خود را انجام بدهند. بنابراين همكاري با يك شركت ديجيتال ماركتينگ در تهران مي‌تواند يك پل ارتباط مؤثر براي مشتري‌هاي شما ايجاد كند.

  1. ديجيتال ماركتينگ كسب‌وكارهاي كوچك را ارتقاء مي‌دهد

كسب‌وكارهاي كوچك براي رسيدن به شرايط ايده‌آل خود، بايد هزينه‌هاي بسياري بپردازند. ديجيتال ماركتينگ با كمترين هزينه اين شركت‌ها را به اهدافشان مي رساند.

كسب‌وكارهاي كوچك براي رسيدن به اهداف بزرگشان بايد يك مسير طولاني را طي نمايند. بسياري از اين كسب‌وكارها به دليل سختي‌هاي موجود و شرايط نامناسب بازار، به تدريج در ميدان رقابت كم رنگ مي‌شوند، تا جايي كه به طور كامل حذف مي‌گردند.

  1. از طريق ديجيتال ماركتينگ مي‌شود به آساني با كاربران تلفن همراه ارتباط برقرار كرد

اين روزها همه افراد در هر سني يك گوشي هوشمند دارند و ساعات زيادي از روز از آن استفاده مي‌كنند. افراد از طريق موبايل خود با ديگران صحبت مي‌كنند و خريدهاي خود را انجام مي‌دهند.

در واقع مهم نيست كه شما در كجا هستيد، اگر نقش خود را به درستي در شبكه‌هاي اجتماعي ايفا كنيد، مي‌توانيد با افراد زيادي ارتباط برقرار كنيد.

همچنين با توجه به مشغله‌هاي كاري و زندگي، افراد بيشتر تمايل دارند كه خريد خود را به صورت اينترنتي انجام دهند.

پس در اين شرايط مي‌توانيد با به كارگيري صحيح شبكه‌هاي اجتماعي، با سطح وسيعي از مخاطبان ارتباط برقرار كنيد و محصولات و خدمات خود را به آنها عرضه كنيد.

  1. ديجيتال ماركتينگ باعث افزايش اعتماد به برند مي‌شود

حضور در شبكه‌هاي اجتماعي موجب مي‌شود، كه همواره زير نظر مشتري‌ها و مخاطبان قرار بگيريد. مخاطبان بر اساس تجربه و شناخت خود به شما امتياز مي‌دهند و در صورتي كه عملكرد مثبتي داشته باشيد، مشتري‌هاي جديد نيز تحت تأثير شما قرار مي‌گيرند.

در واقع با استفاده صحيح از شبكه‌هاي اجتماعي مي‌توانيد علاوه بر مشتري‌هاي خود، مشتري‌هاي جديد ديگري نيز به دست آوريد.

براي درك بهتر اين موضوع مي‌توانيد به وب‌سايت‌ها يا صفحات اينستاگرام فروش موبايل توجه كنيد. مردم معمولاً با مطالعه‌ي نظرات ديگران تصميم مي‌گيرند كه از اين فروشگاه‌ها خريد كنند.

  1. ديجيتال ماركتينگ نرخ بازگشت سرمايه را افزايش مي‌دهد

يك سرمايه‌گذار پيش از سرمايه‌گذاري، مي‌خواهد از نرخ بازگشت سرمايه خود اطمينان حاصل كند. سرمايه‌گذاري مي‌تواند به طرق مختلفي صورت بگيرد. يكي از بهترين شيوه‌ها، سرمايه‌گذاري در شبكه‌هاي اجتماعي است.

شركت‌هاي ديجيتال ماركتينگ با توجه به نوع كسب‌وكار، بودجه و زمان شما به بهترين شكل در شبكه‌هاي اجتماعي فعاليت مي‌كنند. يكي از نقاط قوت اين نوع سرمايه‌گذاري اين است كه شما مي‌توانيد با حداقل ميزان بودجه در شبكه‌هاي اجتماعي فعاليت كنيد.

با بهره‌مندي از مشاوره‌ي كارشناسان و متخصصان ديجيتال ماركتينگ "آران" مي‌توانيد در مسير مناسبي در شبكه‌‎هاي اجتماعي گام برداريد و نرخ بازگشت سرمايه‌ي خود را افزايش دهيد. به همين سبب به شما توصيه مي‌كنيم در هر كسب‌وكاري كه هستيد، از قدرت شبكه‌هاي اجتماعي غافل نشويد.

  1. استفاده از ديجيتال ماركتينگ مقرون به صرفه است

شايد عبارت "مقرون به صرفه بودن" را بارها در شعارهاي تبليغاتي شركت‌هاي ديجيتال ماركتينگ در تهران ديده‌ايد. بايد بدانيد كه اين عبارت فقط يك "شعار" نيست.

بسياري از كسب‌و‌كارهاي كوچك و خانگي مانند، چرم‌دوزي، گلدزي، آشپزي و ... از طريق شبكه‌هاي اجتماعي توانسته‌اند به سودآوري‌هاي عظيمي دست پيدا كنند، چه رسد به كسب‌وكارها و شركت هاي بزرگ و قدرتمند.

بنابراين هيچگاه قدرت شبكه هاي اجتماعي را دست كم نگيريد و از آنها براي بهبود شرايط كار و كاهش هزينه‌هاي خود استفاده نماييد.

  1. ديجيتال ماركتينگ سودآوري شما را افزايش مي‌دهد

سودآوري يكي از مهم‌ترين اهداف كسب‌و‌كار است. با بهره‌گيري از خدمات ديجيتال ماركتينگ ديجيتال ماركتينگ، ميزان سرمايه‌گذاري شما كمتر و نرخ بازگشت سرمايه شما بيشتر خواهد بود. در واقع ديجيتال‌ماركتينگ فرصت مناسبي براي افرادي است كه نياز به سودآوري سريع و بي‌دغدغه دارند.

از آنجايي كه شبكه‌هاي اجتماعي در دسترس همه افراد هست، احتمال فروش و ارائه‌ي خدمات از طريق آنها بسيار بيشتر خواهد بود. اين در حالي است كه در كسب‌وكارهاي سنتي فقط مي‌توانيد به افرادي كه در منطقه‌ي شما هستند، محصولات و خدمات خود را عرضه كنيد.

ديجيتال ماركتينگ علاوه بر سودآوري، مي‌تواند امنيتي براي درآمد شما نيز ايجاد كند، چراكه ميزان ريسك را بسيار پايين مي‌آورد و در كوتاه مدت نتايج مثبتي به همراه دارد.

نتيجه

حضور در شبكه هاي اجتماعي شرايط ايده آلي براي كسب‌وكار شما به وجود مي‌آورد. از اين‌رو به شما توصيه مي‌كنيم كه در هر كسب‌وكاري كه هستيد از مزاياي ديجيتال ماركتينگ بهره ببريد.

شركت‌هاي بسياري در زمينه ديجيتال ماركتينگ در تهران در حال فعاليت هستند، اما از بين آنها تنها معدود گزينه‌هايي براي يك همكاري مؤثر و اثربخش وجود دارند. آژانس تبليغاتي آران با داشتن سال‌ها تجربه در زمينه‌ي ديجيتال ماركتينگ و بهره مندي از كارشناسان حرفه‌اي اين حوزه كمك شاياني به ارتقاي كسب و كار شما مي‌كند.

اگر تجربه‌ي كار با شركت‌هاي ديجيتال ماركتينگ داريد و از خدمات آنها راضي نيستيد، زير اين پست براي ما بنويسيد.

سئو سايت هاي خبري در ۶ مرحله | سريع ترين روش سئو خبري

۱۳۴ بازديد

برخي از سردبيران تصاويري مي خواهند كه شبيه به تصاوير مرد عنكبوتي كاملاً جذاب و چشمگير باشد. ديگران صرفاً مي‌خواهند تا آنجايي‌كه مي‌شود، خبرشان ديده شود.

هركدام از اين دسته افراد باشيد، يك حقيقت غيرقابل‌انكار پيش روي‌تان وجود خواهد داشت: اگر يك وبسايت خبري داريد، براي سلطه پيدا كردن بر دنياي روزنامه‌نگاري آنلاين، وجود سئو الزامي است.

در اين مقاله، تيم آران سعي دارد تا شما را با سئوي سايت‌هاي خبري آشنا كند، همان برگ برنده‌اي كه به دنبالش هستيد. آيا حاضريد ترافيك ورودي به وبسايت‌تان را چندبرابر كنيد؟ پس با ما همراه شويد.

  1. سايت‌تان را طوري طراحي كنيد كه بتوان به سادگي در آن به جستجو پرداخت.

سايت‌هاي خبري درباره همه رويدادهاي جالب‌توجه در جهان، براي مخاطبان‌شان اطلاعات جمع‌آوري مي‌كنند. يكي از پيامدهاي اين ماموريت، اين است كه آن‌ها در نهايت با هزاران صفحه روبرو مي‌شوند، كه همه‌شان نياز به مرتب و منظم شدن دارند.

اگر نظم و ترتيب نداشته باشند، چه مي‌شود؟ بازديدكنندگان گم مي‌شوند، بك‌لينك معتبري به دست نمي‌آوريد، سايت‌‌تان رتبه نمي‌گيرد و كارفرمايان‌تان به سراغ استخدام يك متخصص سئوي شايسته‌تر مي‌روند.

بنابراين، اولين گام شما بايد اجتناب از بهم‌ريختگي در دسته‌بندي خبري باشد. شما مي‌توانيد اين كار را به كمك موارد زير و اطمينان از وجودشان در وبسايت‌تان انجام دهيد:

نوار جستجو:

اين مولفه بايد حتماً در وبسايت‌هاي داراي تعداد صفحات بسيار زياد وجود داشته باشد. به كاربران كمك كنيد تا سريعاً بتوانند مقالاتي كه در موضوعات موردعلاقه‌شان به دنبالش هستند را پيدا كنند.

شماره‌گذاري صفحات:

هر كدام مزاياي خود را دارند، اما بدون وجود اين دو، يك سايت خبري ناقص و ناتمام خواهد ماند.

محتواي بسياري در اختيار خواهيد داشت كه نياز داريد آن‌ها را در سريع‌ترين زمان ممكن به كاربران نشان دهيد.

دسته‌بندي‌ها و برچسب‌ها:

از آن‌ها براي گروه‌بندي مقالات در موضوعات مرتبط استفاده كنيد. وجودشان براي سئو اهميت زيادي دارد: لينك‌هاي ورودي به صفحات دسته‌بندي و برچسب، انكر تكست‌هاي مرتبط با وبسايت‌تان را در اختيار دارند. شما مي‌توانيد آن لينك‌ها را در يك نوار ناوبري جاي دهيد.

تصاوير راهنماي كوچك:

يك خط با دو لينك يكي به صفحه خانه و ديگر به دسته‌بندي اخبار براي تسهيل مرورگري در يك وبسايت وجودشان كفايت مي‌كند.

اين موارد تضمين مي‌كنند كه بازديدكنندگان شما مي‌توانند سريعاً هر محتوايي كه مي‌خواهند را پيدا كنند و بين صفحات سايت جابجا شوند. وبسايت خبري شما ديگر به چه چيزهايي اشاره دارد؟

يك سايت‌مپ ايجاد كنيد:

تمام مقالات خبري شما بايد توسط گوگل ايندكس شوند، درغيراين‌صورت در نتايج جستجو ديده نمي‌شوند. از يك ابزار ايجادكننده سايت‌مپ استفاده كنيد و مطمئن شويد كه به طور منظم بروز مي‌شود.

مقالات‌تان را به يكديگر لينك دهيد:

اگر كاربران لينكي ببينند كه توجه‌شان را به خود جلب كند، روي آن كليك مي‌كنند و زمان بيشتري را در وبسايت شما مي‌گذرانند، كه همواره برايتان مناسب خواهد بود.

اين كار به مقالات‌تان كمك مي‌كند تا اعتبار به دست آوريد و آن‌ها را در صفحات رتبه‌بندي موتور جستجوي گوگل بالا ببريد.

  1. سايت خبري‌تان را بهينه‌ كنيد.

سئوي داخلي براي سايت‌هاي خبري، خيلي ساده است. تمام چيزي كه به آن نياز داريد، مقالات باكيفيتي است كه براي كاربران و موتورهاي جستجو بهينه شده باشند.

يك درگاه خبري، يك وبلاگ بسيار بزرگ است. آيا چگونگي بهينه‌سازي وبلاگ‌ها را به خاطر داريد؟ در ادامه اين موضوع را براي‌تان توضيح خواهيم داد.

اگر سئو براي‌تان ناشناخته است، نگران نباشيد! هدف از اين مقاله كمك به شما در بهينه‌سازي وبسايت خبري‌تان است.

كلمات كليدي را پيدا كنيد.

«تا تنور داغه بچسبون»، مناسب وبسايت‌هاي خبري است. بايد سريعاً دست به كار شويد در غير اينصورت سايت‌هاي ديگر اولين گزارش را به نام خود مي‌زنند و مخاطبان‌ شما را مي‌دزدند. در نگارش مقالات‌تان سرعت عمل داشته باشيد و در بهينه‌سازي‌تان پرسرعت‌تر.

خوشبختانه، اگر براي يك وبسايت خبري به كلمات كليدي نياز داشته باشيد، مي‌توانيد از ابزارهاي آنلاين موجود مرتبط بهره‌مند شويد. اين ابزارها به شما كمك مي‌كنند تا بتوانيد براي سايت‌هاي خبري، عمليات سئوي بهتري را پياده‌سازي كنيد.

كلمات كليدي را بايد در جايگاه‌هاي زير قرار داد:

عناوين صفحه:

چون عناوين مقالات خبري هستند، بايد جذاب و گيرا باشند و در نگارش‌شان از واژگان قدرتمند استفاده كنيد. خوشبختانه، مي‌توانيد روي اين قسمت حسابي مانور دهيد و عناويني بزنيد كه مخاطبان را به دام بيندازد.

توضيحات متا:

آن‌ها به كمك عناوين مي‌شتابند، بنابراين با هدف مشابه آن‌ها را تدوين كنيد و از جذابيت و خارق‌العادگي‌شان مطمئن شويد.

URLهاي صفحه:

لينكي كه شما مي‌توانيد آن را بخوانيد و درك كنيد، نسبت به يك رشته تصادفي از علائم و نشانه‌ها (Encode) ارزش و اهميت بيشتري دارد.

بيشتر سامانه‌هاي مديريت محتوا به طور خودكار URLهاي پيش‌فرضي را براي صفحات جديد ايجاد مي‌كنند؛ بجاي استفاده از آن‌ها، URLهاي خودتان را بنويسيد.

تگ‌هاي H1 تا H4:

اين تگ ها به گوگل و خوانندگانش كمك مي‌كنند تا محتواي مقالات خبري‌تان را درك كنند.

اسامي فايل‌هاي تصاوير و صفات جايگزين:

پركردن اين موارد به شما كمك مي‌كند تا سايت‌تان در جستجوي تصاوير گوگل هم ظاهر شود و صفات جايگزين نوشتاري مناسب مي‌توانند به عنوان يك جايگزين براي تصاوير بكارگرفته شوند.

انكر تكست‌هاي لينك‌ها به ساير مقالات:

به مقالات كمك مي‌كند تا براي آن كلمات كليدي، رتبه بالاتري بگيرند.

استفاده از تصاوير به‌ اشتراك‌ گذاشتني

سايت‌هاي خبري صرفاً متني بحث‌شان جداست و بيش‌تر از آنچه كه انتظارش را داشته باشيد، محبوبيت دارند. بااين‌حال، تصاوير بخشي جدايي‌ناپذير از تجربه كاربري هستند و در واقع اينترنت به طور كلي به اين شكل است.

آيا شما بايد تجربه كاربري را براي افزايش سرعت بارگذاري سايت فدا كنيد؟ كلاه‌تان را قاضي كنيد.

اگر تصميم مي‌گيريد تا تصاوير را روي سايت خبري‌تان داشته باشيد، بهتر است آن‌ها را نيز سئو كنيد. شما از تصاوير زيادي استفاده مي‌كنيد و نمي‌خواهيد آن‌ها از سرعت سايت‌تان بكاهند.

از كمترين اندازه ممكن براي اندازه فايل‌شان استفاده كنيد. آن‌ها را در قالب مناسب ذخيره كنيد. پهنا و ارتفاع‌شان را مناسب با صفحه تنظيم كنيد. تصاوير متوالي را در زمان مناسب ادغام كنيد. آن‌ها را فشرده كنيد.

معمولاً سايت‌هاي خبري متفاوت از تصاوير مشابهي استفاده مي‌كنند، اما شما بهتر است از تصاوير منحصربه‌فرد بهره بگيريد. كاربران اگر تصوير اصلي آن خبر برايشان جديد باشد، آن را در رسانه‌هاي اجتماعي به اشتراك مي‌گذارند.

از محتواي كپي بپرهيزيد.

محتواي كپي، مشكل جدي سايت‌هاي خبري است. گوگل محتوايي را كه سرقت ادبي تشخيص دهد از نتايج جستجو حذف مي‌كند؛  اگر مقالات شما ابتكاري نيستند، كاربران آن‌ها را به طور ارگانيك پيدا نخواهند كرد.

وسوسه انتشار اخبار در زودترين زمان ممكن، بسيار زياد است، اما بايد با آن مبارزه كنيد و مقالات خبري را از سايت‌هاي ديگر كپي نكنيد.

اما شايد نتوانيد از انجام اين كار دست بكشيد. شما چطور بايد از زير اين آسيب‌ها سربلند بيرون آييد؟

محتواي‌تان را ويرايش كنيد تا منحصربه‌فرد شود. ريدايركت‌هاي 301 ايجاد كنيد تا به مقاله اصلي راهنمايي شوند.

از صفت Rel="canonical" براي اشاره به محتواي اصلي استفاده كنيد و به عنوان آخرين نكته مرتبط با محتوا: زماني‌كه اخبار به روز مي‌شوند، يك صفحه جديد ايجاد نكنيد.

اطلاعات جديد را در همان مقاله موجود اضافه كرده و صفحه را بروز كنيد.

  1. سايت‌تان را در وضعيت عملياتي نگه داريد.

اگر مي‌خواهيد خوانندگان نسبت به داغ‌ترين رويدادهاي سراسر جهان، بروز باشند، سايت‌تان بايد مانند يك ساعت درست عمل كند.

هر باگ و هر خطايي موجب آسيب‌رساني به تجربه كاربري شده و خوانندگان را نسبت به سايت‌تان دلزده مي‌كند. مي توانيد با استفاده از تكنيك هاي زير تجربه كاربري بهتري را براي خوانندگان و كاربران سايت خبري خود رقم زده و اعتبار و وجهه سايت خود را انيز افزايش دهيد.

سرعت بارگذاري سايت‌تان را بهبود بخشيد.

سرعت يعني داغ بودن. يعني، اخباري كه به سرعت درج مي‌شوند، داغ‌ترين‌اند! اولين نفري باشيد كه به كاربران‌تان درباره آخرين رويدادها خبر مي‌رسانيد: گوگل به سايت‌هايي كه با سرعت بيشتر بارگذاري مي‌شوند، رتبه بالاتري مي‌دهد.

افزايش سرعت بارگذاري به انجام چيزهاي بسيار كوچك بستگي دارد، كه هر كدام‌‍‌شان از سطح تاثيرگذاري مختص به خود برخوردارند. اگر مي‌خواهيد متفاوت باشيد، بايد به طور كامل موارد زير را انجام دهيد. البته ترتيب‌شان اهميتي ندارد.

بهينه‌سازي تصاوير، فشرده سازي كدنويسي صفحه، استفاده از ريدايركت‌هاي كمتر يا عدم استفاده از آن‌ها، ميزباني سايت‌تان را به يك سرور پرسرعت بسپاريد يا از يك شبكه توليد انبوه محتوا استفاده كنيد.

از صفحات تسريع‌يافته تلفن همراه براي ايجاد نسخه‌هاي بسيار پرسرعت از مقالات‌تان استفاده كنيد، سايت‌تان را با ابزارهاي سرعت‌سنجي آنلاين بررسي كنيد و ببينيد كه دقيقاً بايد به چه مواردي رسيدگي كرد، سرعت بارگذاري سايت‌تان را اندازه‌گيري كنيد، سايت‌تان را موبايل‌فرندلي كنيد.

همانطور كه شايد خواندن يك متن كتاب در تلفن همراه‌تان و اسكرول كردن آن براي‌تان نسبت به يك روزنامه جذابيت بيشتري دارد، اخبار هم در صفحات گوشي‌ها به خوبي ظاهر مي‌شوند و بايد هم اين طور باشد، چون شاخص اولويت با تلفن همراه گوگل، اولويت دسكتاپ را پشت سر گذاشته است.

اگر سايت خبري‌تان نتواند تجربه كاربري تلفن همراه مناسبي به دست دهد، انتظار رتبه‌هاي بالا نداشته باشيد.

خوشبختانه، بهينه‌سازي سايت‌تان براي تلفن همراه كار بسيار سختي نيست. كافي است نمايش آن را در صفحات نمايش متفاوت، اصلاح كنيد: يك طراحي ريسپانسيو داشته باشيد؛ از فونت‌هاي بزرگ با سايز 16 يا بيشتر استفاده كنيد؛ از پاپ‌آپ‌هاي مزاحم استفاده نكنيد (موارد استثنا: هشدار محتواي حساس، تاييديه سني، درخواست اجازه براي استفاده از كوكي‌ها)؛

بين خطوط و پاراگراف‌هاي متن، تصاوير، دكمه‌ها و ديگر المان‌هاي صفحه فاصله بيندازيد؛ سرعت بارگذاري بالايي داشته باشيد؛ سايت‌تان را با ابزارهاي بهينه‌سازي تلفن همراه اسكن كنيد و ببينيد كه آيا مي‌توانيد درگاه خبري‌تان را موبايل‌فرندلي كنيد؛ خطاهاي فني را رفع كنيد.

بسته به اينكه برنامه داريد روزانه چند مقاله منتشر كنيد، درگاه خبري‌تان بايد ترافيك كاربران زيادي را به سوي خود روانه كند؛ اگر با خطاهاي فني روبرو هستيد و آن‌ها را برطرف نكنيد، اين ترافيك را از دست مي‌دهيد.

حداقل يك بار در هفته، سايت‌ خودتان را با ابزارهاي آنلاين بررسي كنيد كه خطايي نداشته باشد. مادامي‌كه خطايي ديديد، آن‌ها را رفع و رجوع كنيد.

  1. ايجاد لينك‌هاي مرتبط

درگاه خبري شما به بك‌لينك‌ها نياز دارد، همانطور كه هر سايت ديگري اين‌طور است. از كجا مي‌توان آن‌ها را پيدا كرد؟

تالارهاي گفتگو. سخت است بتوان تالار گفتگويي را پيدا كرد كه بخش خبري نداشته باشد. به راحتي از طريق‌شان مي‌توانيد بك‌لينك بسازيد. فقط حواستان به كيفيت‌شان باشد و سعي نكنيد در وهله اول، تعداد زيادي از آن‌ها را ايجاد كنيد.

حواستان به لينك پروفايل‌تان باشد. توجه داشته باشيد كه گوگل از شما انتظار دارد حداقل 20 لينك‌ نوفالو داشته باشيد، تا يك وبسايت طبيعي به نظر برسيد، بنابراين اينكه به گوگل نشان دهيد از منابع معتبر لينك‌هاي نوفالو دريافت مي‌كنيد، ضرري ندارد.

بلاگ‌ها. راهكار آسان ديگر براي ايجاد يك بك‌لينك ارجاع به مقالات خبري سايت‌تان از يك منبع ديگر است. مي‌تواند وبلاگ خودتان باشد، يا مي‌توانيد براي كسي يك نوشته مهمان درج كنيد يا يك لينك غيراسپم در نظرات وبلاگ ها بگذاريد. مشابه بالا، كيفيت و كميت را درنظر داشته باشيد.

دايركتوري‌هاي محتوايي. شما مي‌توانيد مقالات خبري‌تان را وارد دايركتوري‌هاي تخصصي كنيد. آن‌ها اعتبار دامنه بالايي دارند، بنابراين بك‌لينك گرفتن از آن‌ها مي‌تواند به شما در رتبه‌بندي كمك شايان ذكري نمايد. برخي از آن دايركتوري‌ها را مي‌توان با جستجو در اينترنت پيدا كرد.

  1. از رسانه‌هاي اجتماعي استفاده كنيد.

آيا مي‌توانيد يك سايت خبري را تصور كنيد كه در حال فعاليت است و اخباري در كانال‌هاي رسانه‌هاي اجتماعي نمي‌گذارد؟ اين كار نهايت ناپختگي آن سايت خبري را نشان مي‌دهد، اين طور نيست؟

بسترهاي اجتماعي بسيار دوست‌دار خبر هستند. آن‌ها را با درگاه‌هاي خبري‌تان لينك كنيد، آن‌ها همواره يك رابطه سالم و دوطرفه و سودمند با يكديگر خواهند داشت به‌ويژه با كمك مالك‌شان. بنابراين براي رشد آن چه كاري مي‌توان انجام داد؟

يكي از ساده‌ترين قانون‌ها، پست‌گذاري مستمر و مداوم است. در ادامه قوانين ديگري را مطرح مي‌كنيم كه هريك از آن‌ها مستحق داشتن يك توضيح مفصل است.

همه‌جا حضور داشته باشيد.

چه تعداد بسترهاي اجتماعي را مي‌توانيد همين الان نام ببريد؟ بايد از همان‌ها براي انتشار مقالات خبري‌تان استفاده كنيد و همين‌طور ساير بسترهايي كه از آن نامي نبرديد.

محبوب‌ترين بسترهاي موجود، فيسبوك، توييتر و يوتيوب هستند كه اولين انتخاب همگان محسوب مي‌شوند، اما البته تعداد زياد ديگري از اين دست پلتفرم‌ها نيز وجود دارد.

نتيجه اينكه: شبكه گسترده‌اي بسازيد و تا آنجا كه مي‌توانيد، همه‌جا حضور داشته باشيد. شما بايد حداقل 25 درصد از ترافيك‌تان را به هر صورت از رسانه‌هاي اجتماعي دريافت كنيد.

مادامي‌كه صفحات رسانه‌هاي اجتماعي را ساختيد و مدتي از آن‌ها استفاده كرديد، مي‌خواهيد بدانيد نحوه عملكرد مناسب‌شان چطور است و آيا استراتژي رسانه‌هاي اجتماعي‌تان به بهبود و اصلاح نياز دارد يا نه.

اين كار را به كمك مشاركت كاربر مي‌توان انجام داد: هرچه بيشتر ديده شويد، نظرات بيشتري وجود داشته باشد و بيشتر محتواي‌تان را به اشتراك‌ بگذارند، عملكرد بهتري خواهيد داشت. همه آن‌ها را با ابزارهاي تحليل شبكه‌هاي اجتماعي موجود بررسي كنيد.

مشاركت اجتماعي وبسايت خبري‌تان را دنبال كنيد.

اين كار به شما كمك مي‌كند تا عملكرد صفحات‌تان را در مقايسه با صفحات رقباي‌تان در رسانه‌هاي اجتماعي مقايسه كنيد. اگر سطح مشاركت‌شان بالا رود، احتمالاً بخواهيد ببينيد كه چه عواملي موجب آن شده و بخواهيد بيشتر رويشان كار كنيد.

مشاركت اجتماعي رقباي‌تان را با ابزارهاي تحليل رقباي آنلاين بسنجيد. فعاليت هاي رقبايتان در حوزه شبكه هاي اجتماعي را نيز مي توانيد با استفاده از ابزارهاي پولي يا رايگان سئو رصد كنيد.

بهترين زمان براي ارسال محتوا را پيدا كنيد.

خوانندگان 24 ساعت شبانه‌روز و 7 روز هفته آنلاين نيستند. اگر هر زمان كه بخواهيد در رسانه‌هاي اجتماعي پست بگذاريد، پست هاي جديدتان احتمالاً زير تعداد بي‌شماري از پست‌هاي ديگر دفن شوند.

خوشبختانه، بهترين زمان براي انتشار توسط پژوهشگران موردمطالعه واقع شده است. براي درگاه‌هاي خبري، ساعات زير بهترين هستند (به زمان محلي خودتان) و روزهاي‌شان نيز همينطور.

فيسبوك:

بهترين ساعات: 7 صبح، 11 ظهر، 6 غروب

بهترين روزها: سه‌شنبه، چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه.

اينستاگرام:

بهترين ساعات: 9 صبح، ۱۱ ظهر، 3 بعدازظهر

بهترين روز: چهارشنبه.

توييتر:

بهترين ساعات: 6 تا 7 صبح، 11 ظهر، 7 تا 8 شب، 10 شب.

بهترين روزها: پنج‌شنبه، جمعه.

لينكدين:

بهترين ساعات: 8 صبح

بهترين روز: دوشنبه

البته همواره اين احتمال وجود دارد كه اين داده‌ها براي وبسايت‌ شما متفاوت باشد. بهتر است براي اينكه مطمئن شويد، آمار تعداد دفعاتي كه بيشترين بازديدكننده را داشتيد، از گوگل اناليتيكس چك كنيد و سپس در آن زمان‌ها به ارسال محتوا بپردازيد.

از سايت‌تان به صفحات اجتماعي‌تان لينك دهيد.

پيدا كردن شبكه‌هاي اجتماعي‌ را براي خوانندگان‌تان آسان كنيد. البته آسان‌ترين راه، از طريق درگاه‌هاي خبري امكان‌پذير است. بيشتر سايت‌ها اين كار را با قرار دادن لينك‌هايي به صفحات اجتماعي‌شان در پاورقي يا گوشه‌هاي بالايي وبسايت‌شان انجام مي‌دهند.

علي‌رغم اينكه بيشتر در پايين وبسايت‌ها ديده مي‌شوند، بااين‌حال، اهميت و ارزش زيادي دارند: مردم به وجودشان در آن جايگاه عادت دارند، بنابراين بدون تامل به سمت پايين پيمايش مي‌كنند.

اگر آن‌ها نتوانند آيكون‌هاي رسانه‌هاي اجتماعي را پيدا كنند، احتمالاً اين‌طور پيش خودشان فكر كنند كه شما خيلي در كسب‌وكارتان جدي نيستيد.

به خاطر داشته باشيد كه حتماً بايد لوگوهاي بسترهاي اجتماعي را به لينك‌ها متصل كنيد.

سايت خبري‌تان بايد لينك‌هايي به صفحات رسانه‌هاي اجتماعي‌تان داشته باشد.

دكمه‌هايي را براي به‌اشتراك‌گذاري مقالات‌تان در رسانه‌هاي اجتماعي قرار دهيد.

كپي كردن URL نوشته، باز كردن يك برگه جديد براي فيسبوك، چسباندن URL... . به‌نظرتان انجام‌شان كار سختي نيست؟ اگر به‌اشتراك‌گذاري مقالات خبري را بتوان صرفاً با يك دكمه انجام داد، مطمئناً انتخاب مطمئن‌تر و بهتري براي كاربران خواهد بود.

اگر مي‌خواهيد خوانندگان‌تان مقالات شما را به اشتراك بگذارند (و مطمئناً همين را مي‌خواهيد)، بايد كارهايي انجام دهيد كه آنها بتوانند به راحت ترين شكل ممكن اين كار را انجام دهند.

سايت‌هاي ايجادشده در وردپرس، به خوبي اين كار را انجام مي‌دهند: فقط يك افزونه نصب كنيد، و كار تمام است. آسان‌ترين بخش از سئوي وردپرس همين است. چيزي مانند افزونه به‌اشتراك‌گذاري WP Social خواهد بود.

انجام اين كار براي سايت‌هاي غيروردپرسي دشوارتر است، اما آن دكمه‌ها ارزشش را دارند كه براي درج‌شان تلاش كنيد.

  1. در گوگل نيوز ديده شويد.

رتبه بالا گرفتن در گوگل، خودش موفقيت بزرگي محسوب مي‌شود. مقالات خبري مي‌توانند پاداش بيشتري دريافت كنند: ديده شدن در گوگل نيوز. چه چيزي آن را تا اين حد حائز اهميت مي‌سازد؟

اين واقعيت وجود دارد كه مقالات گوگل نيوز اغلب در اسنيپت‌هاي سفارشي ديده مي‌شوند و ماهيانه چيزي در حدود 500 ميليون بازديد دارند.

براي اينكه به چنين چيزي دست پيدا كنيد به الزامات طول و دراز زير نياز پيدا خواهيد كرد:

  1. يك سايت خبري باشيد. تقريباً، اخبار را مي‌توان تنها نوع محتواي پذيرفته‌شده توسط گوگل نيوز دانست.
  2. سايت خود را در گوگل نيوز ثبت كنيد. اين مرحله بعدي است كه بايد پيش از ساير گام‌هاي اين فهرست انجام شود. پس از اينكه سايت‌تان ثبت و مالكيت‌تان تاييد شد، مي‌توانيد آن را براي گوگل نيوز بهينه كنيد.
  3. URLهاي توصيفي. تمام مقالاتي كه در گوگل نيوز ديده مي‌شوند، URLهايي دارند كه مي‌توانيد آن‌ها را بخوانيد. آن‌ها به كاربران مي‌گويند كه چه محتوايي دارند.
  4. هيچ خطايي در متن وجود نداشته باشد. همواره مقالات‌تان را براي تضمين گرامر، نشانه‌گذاري و قواعد ساختاري‌ مناسب، اصلاح كنيد.
  5. درباره رويدادهاي كشورتان مطلب كار كنيد. اگر يك درگاه خبري آمريكايي درباره چيزي در كاليفرنيا گزارش مي‌دهد، گوگل نيوز آن را نشان مي‌دهد. مقاله مشابه از يك سايت بريتانيايي موفق نخواهد بود. اين مرحله به سئوي محلي ارتباط دارد.
  6. از تصاوير و ويدئو استفاده كنيد. حداقل، مقاله شما بايد يك تصوير جذاب براي كاور داشته باشد. تصاوير و ويدئوهاي ديگر شانس شما را افزايش مي‌دهند.
  7. وبسايت‌تان بايد موبايل‌فرندلي باشد. تعجبي ندارد كه گوگل نيوز محتوايي را كه بتواند در شاخص گوگل رتبه بالاتري را به خود اختصاص دهد، مي‌پسندد.
  8. سرعت بارگذاري سريع. يك زمان بارگذاري صفحه پايين همواره اهميت دارد، در كنار اين واقعيت كه يك عامل رتبه‌بندي مهم محسوب مي‌شود. براي مقالاتي كه مي‌خواهيد در گوگل نيوز ثبت كنيد نيز اين مسئله حياتي است. اگر سايت‌تان پرسرعت باشد و از نكته بعدي هم بهره‌مند شويد، شانس بهتري پيدا خواهيد كرد.
  9. صفحات تلفن همراه تسريع‌يافته. AMP پروژه‌اي است كه توسط گوگل اجرا مي‌شود، بنابراين طبيعتاً تاييديه‌اي براي سايت‌هايي هستند كه از آن استفاده مي‌كنند. در واقع، بسياري از مقالات جديد در گوگل نيوز به صورت AMP ايجاد مي‌شوند.
  10. از راهنماهاي گوگل سرچ كنسول استفاده كنيد. زماني كه در رم هستيد، به مانند خودشان رفتار كنيد. به قوانين گوگل احترام بگذاريد تا در مقابل مورد احترامش واقع شويد.
  11. از سياست‌هاي محتوايي گوگل پيروي كنيد. گوگل نيوز از ارائه يك سري محتوا جلوگيري مي‌كند: تصويري، تنفرانگيز، غيرقانوني و...
  12. اخبار سايت‌تان را تحت يك دسته‌بندي فرعي منتشر كنيد. دسته‌بندي فرعي مي‌تواند هرچيزي باشد كه مقاله خبري‌تان به آن مرتبط است، مانند سياست يا ورزش يا داستان يا مقاله. به عبارت ديگر، مقالات‌تان بايد URLهايي به صورت زير داشته باشند: يك سايتمپ منحصربه‌فرد براي محتواي گوگل نيوز ايجاد كنيد. گوگل دستورالعمل‌هاي مفصلي براي خلق و تاييد سايتمپ‌هاي خبري دارد كه مي‌توانيد در سايتش به آن‌ها مراجعه كنيد.
  13. از داده‌هاي ساخت‌يافته مناسب استفاده كنيد. Schema.org براي هر نوع محتوا، يك روال نشانه‌گذاري وجود دارد و اخبار نيز از آن‌ها مستثنا نيست. با وجود كد اسنيپت در هر مقاله، مي‌توانيد با اولين پاراگراف مقاله‌تان در موقعيت صفر ظاهر شويد و تصوير كاورتان در نتايج گوگل ديده شود، بالاي اولين نتيجه ارگانيك با يك كلمه كليدي مشخص كه اغلب تبليغات گوگل است.

در سريع‌ترين زمان ممكن بعد از ثبت سايت خبري‌تان، گوگل آن را بازبيني مي‌كند. اكثريت مراحل موجود در اين فهرست براي اينكه در زمره كانديداهاي بهترين سايت هاي خبري حوزه فعاليت و يا مكان جغرافيايي مودر نظرتان باشيد، كفايت مي كند يا در كمترين حد كمك شاياني مي تواند به شما بكند.

اما حتي‌اگر قبول نشديد، اين دستورالعمل به معناي افزايش قابليت نمايش سايت‌تان در گوگل و كيفيت محتواي كلي آن است كه همواره گزينه خوبي براي رتبه‌بندي‌هاي شما خواهد بود.

كارشناسان و متخصصين سئو آران آماده ارائه خدمات بهينه سازي و افزايش رنك سايت وردپرسي شما هستند. همچنين ميتوانيد با دنبال كردن مقالات ما اطلاعات كافي در اين زمينه كسب نماييد و در صورت داشتن زمان كافي بهينه سازي اوليه وردپرس را پياده سازي نماييد.

جهت مشاوره و اطلاع از پكيج هاي سئو سايت وردپرس ايميل/شماره تماس خود را در صفحه خدمات سئو آران وارد نماييد.